close

Ed終於出新專輯了!!

我這才知道為什麼他要把頭貼跟封面都換成藍色xD

 

 

 

 

Castle on the hill

When I was six years old I broke my leg

我在六歲時 摔斷了我的腿
I was running from my brother and his friends

當時我正追著哥哥和他的朋友們
And tasted the sweet perfume of the mountain grass I rolled down

我滑下山的那一刻 我聞到了山上青草的清香
I was younger then, take me back to when I

我當時還很年輕 帶我回去那時吧

Found my heart and broke it here

我在此感動過 但也曾在這失望
Made friends and lost them through the years

在這交了朋友 但在這幾年失去了聯繫
And I've not seen the roaring fields in so long, I know I've grown

而我好久沒有在看見那喧囂的山丘 我知道我長大了


But I can't wait to go home

我等不及要回家鄉了

I'm on my way

我正在回家了路上
Driving at 90 down those country lanes

在這鄉間小路 時速九十英里
Singing to "Tiny Dancer”

高聲唱著"Tiny Dancer”
And I miss the way you make me feel, and it's real

我想念你給我的感覺 那是如此的真摯
We watched the sunset over the castle on the hill

想念我在那山丘上的城堡 看著太陽西下

 

Fifteen years old and smoking hand-rolled cigarettes

十五歲時 抽起了手捲的香菸
Running from the law 
through the backfields 

and getting drunk with my friends

逃離那些法律 在陰暗巷子和朋友喝得爛醉  
Had my first kiss on a Friday night, I don't reckon that I did it right

星期五的晚上 我現出了我的初吻 我不確定我做的是否正確
But I was younger then, take me back to when

但是我那時還年輕 帶我回到那時吧

We found weekend jobs, when we got paid

那時我們找了假日工讀 領到薪資
We'd buy cheap spirits and drink them straight

我們買了廉價的烈酒和飲料
Me and my friends have not thrown up in so long, oh how we've grown

我們並沒有吐出來 我們確實長大了
But I can't wait to go home

我等不及要回去了

I'm on my way

我在回家的路上
Driving at 90 down those country lanes

在鄉間小路 時速九十英里
Singing to "Tiny Dancer”

哼唱著"Tiny Dancer”
And I miss the way you make me feel, and it's real

我想念你給我的感受 是那麼的真切
We watched the sunset over the castle on the hill

想念我在山丘上的城堡 看著夕陽落下


Over the castle on the hill

在山丘上的城堡
Over the castle on the hill

在山丘上的城堡

 

One friend left to sell clothes

一個朋友離開去賣衣服
One works down by the coast

一個在海邊工作
One had two kids but lives alone

一個雖然有兩個孩子 卻隻身孤獨的生活
One's brother overdosed

一個朋友的哥哥吸毒成癮
One's already on his second wife

一個已經二次結婚
One's just barely getting by

一個還勉強過了去
But these people raised me

但這些人鼓勵了我
And I can't wait to go home

我等不及要回家了

And I'm on my way, I still remember

我在回家的路上 我仍清楚的記得
These old country lanes

這些鄉間的小路
When we did not know the answers

那時我不還知道人生的答案
And I miss the way you make me feel, it's real

我仍想念著你給我的感覺 那是如此真誠
We watched the sunset over the castle on the hill

想念著夕陽灑在那山丘上的城堡
Over the castle on the hill

那山丘上的城堡
Over the castle on the hill

那山丘上的城堡

arrow
arrow
    文章標籤
    Ed Sheeran
    全站熱搜

    Asaki 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()